Herr Knekt laddar upp

Hoppsan! så var det söndag kväll igen. Helgen har varit soft. Vintern har kommit och det har snöat ordentligt. Vi var till en butik där man säljer braskaminer. När det börjar blåsa och snöa så kan man riktigt  föreställa sig att det skulle vara mysigt att tända en brasa. Få behoven av pyromani och värme lösta på samma gång. I alla fall så behöver vi planera in vart kaminen ska stå, och hur den ska se ut. Slänger mig mellan alla möjliga olika alternativ. Precis som vanligt. Man är ju inte så snabb till beslut alltid... Vi hade husritningen med oss och jag ville få lite smarta tips och sköna idéer, så med stora förhoppningar kontaktade vi en av säljarna i butiken. Han hade inga som helst ambitioner om att lyssna på vad vi ville få fram eller lyssna på våra frågor. Efter vårt inledande "Hej-vi-har-kommit-ganska-långt-i-våra-planer-om-braskamin-till-vårt-nya-hus-som-vi-har-ritningar-med-på-och-har-några-funderingar-om-hur..." så tog han över och började förklara allt han trodde vi inte visste och längtade efter att höra. Riktigt jobbigt med dåliga säljare. Ställde inga smarta frågor utan bara körde på. En riktig "krokodil" - bara käft och inga öron. Till slut var jag tvungen att lite irriterad konstatera att "ja, det där vet jag men vad jag undrade var...". Men han bara mosade på. Jag gjorde slut på hans monolog så vi kunde fortsätta strosa runt för oss själva.

Mizzy L är ju hemma med Junior om dagarna och passar på att se till så vi får vällagad och sund mat. Riktigt lyxigt med nya och spännade rätter hela tiden, som dessutom är nyttiga och inte innehåller massa dåligt fett och socker. Men nu har jag slarvat lte över helgen och dessutom haft det lite för glest med träningar i två veckors tid. Skärpning gäller. Nu blir det både gym och innebandy några gånger under kommande vecka och mat med mening, och inget slarv.

Slutligen några bilder på hus och interiörer som till vissa delar påminner om vårt projekt.

Matplats mot v-rum från kökMizzy L kollar placering av trappHK fotograferar utifrån och inVi planerar för liknande vinkel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0