Herr Knekt gillar fredagar

Innan det blir helg måste man ju jobba. Prata med folk. Maila. Förklara. Igen, och sedan en gång till. Det kan ta tid. Man kan bli trött. Man kan bli så trött så man liksom somnar framör sin TV på kvällen som visar massa 16-åringar som drömmer om att bli idoler. Hon som åkte ut ser ut som om luktar på något dåligt varje gång hon blir tilltalad. Och de som är kvar ser ut som de bara är inne i studion och vänder innan de ska tillbaka ut på gården och fortsätta leka "röda-vita rosen" eller "burken".

Nu väntar helg. Har ju mina stora barn varannan helg. Denna vecka är det bara jag och HD och junior. Det ska bli mysigt. Inga stora planer. Men vi behöver fortsätta skissa lite på husets planlösning. Möte bokat med mäklare och banken nästa vecka. Och sedan väntar säljaren på Husföretaget på att få skriva kontrakt med oss, och tills dess är det ju bra om vi tänkt någorlunda klart. Blir högre precision i kostnaderna då. HD har samlat på sig lite finansoro och allmän tveksamhet pga alla varsel runt omkring. Rätt som det är kryper ju den tuffa verkligheten närmre och någon nära blir av med jobbet eller får ekonomiska problem. Så det är sunt att stanna upp och tänka till.

Har börjat lyssna på ny ljudbok i bilen. Jan Guillous' "Fienden inom oss". Ingen uppfattning ännu då jag bara hört några kapitel. Annars är ljudbok i bilen klockrent.

Ska försöka hotta upp den här sidan med lite bilder i helgen. Om jag hinner. Stort, eller hur?
HD & Junior nov 08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0