Herr Knekt går på konsert

Efter en lång dag på jobbet, avslutas dagen men en konsert där Spader Kung stod på scen med gitarren och sitt band. "Rock You Like A Hurricane" har aldrig låtit bättre, och man blir ju lite stolt när sonen står där uppe och svajar i takt med bandet. 12 låtar framförda av olika skolband. Imponerad. På min tid fanns ett band i hela skolan. De var helt brutalt värdelösa.

Stämt av lite med min Bankkvinna så vi håller oss inom de ekonomiska ramarna när vi fortsätter planerna för huset. Hon tyckte jag skulle känna efter själv istället, de har inga problem med att låta oss låna det vi tror vi behöver. Jag kom fram till att jag tycker det känns ganska bra,  och svarade därefter mig själv att lånet till mig är alltjämnt är OK. Så enkelt.

Igår hade vi en skön lirare på tomten som gjorde geoteknisk undersökning. Han och hans kvinnliga kollega sprang runt på tomten i kyla och isregn och borrade i leran. De verkar vara riktiga original. Supertrevliga. Inväntar den formella rapporten, men av hans kommentarer att döma så är det "15 m lös lera innan fast mark" och det låter ju lagom roligt och billigt. Pålning låter ju både grymt och dyrt. Bara att få undersökningen gjord kostar ju en hel del. Men då vet vi ju vad som gäller istället för att få det som en överraskning längre fram.
Herr och fru Geoteknik borrar på vår tomt

Hjärter Dam och jag klippte Juniors hår häromdagen. Han hade lite trassel i kalufsen så vi passade på att ta en sväng med saxen. Jag försökte hålla honom intresserad av annat medan hon klippte. Han fick ett lite nytt utseende som det tog en stund att vänja sig med. Men han är ju så fin. Går det att klona honom i ett ex per dag och spara? Tiden går ju så fort, så man skulle liksom vilja köra om varje dag ett par gånger för att se till så man hinner umgås och njuta av sin familj ordentligt. Som i filmen "Måndag hela veckan", fast med måtta om du förstår hur jag menar.

Kommentarer
Postat av: HD

Vilket projekt vi gett oss in i! Det ska bli såå spännande att bygga vårt drömhus. Lite skrämmande oxå...på ett bra sätt.

Ja, visst är han världens mysigaste, vår son. Så fin.

FFN,JÄD.

2008-11-19 @ 21:55:32
URL: http://mizzyl.blogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0