Herr Knekt lurad på vintern

Idag var det dags att ta ett stort steg framåt i husprojektet genom att på banken göra klart med mäklare och säljare gällande tomtköpet. Så nu är man tomtägare. Och hårt knuten till ett lån på banken som kommer att växa framåt då själva bygget senare ska komma igång. I dagsläget ligger nyckeln till tidplanen i kommunens händer. Har beställt nybyggnadskartan och nästa vecka ska jag börja jaga fram den.

Har varit en bra vecka med 5 träningspass, och på jobbet har jag grottat ned mig i en del viktiga frågor. Även hunnit med en affärsresa till Eskilstuna. Bilen var skinande ren i början på veckan. Efter ett par dagar med plusgrader och några mil på motorvägen är den nu allt annat än ren. Återigen så har vädrets makter spelat oss ett spratt med att först lägga ett skönt snötäcke över allt för att sedan låta allt smälta bort. Det blir ju så otroligt blaskigt och smutsigt.

Ljudbok i bilen - överlägset bra. Kan inte lyssna på ljudbok i något annat sammanhang. Somnar ju direkt! Sätter jag mig som passagerare i bil/båt/tåg/flyg så kan jag omöjligt hålla mig vaken längre än 15 minuter. Otroligt praktiskt om det är obekvämt, men helt värdelöst om man vill lyssna eller lpassa på att äsa något intressant. Men bakom ratten är det perfekt! Nyss avklarat "I Cirkelns Mitt"/Dan Brown som var ganska bra. Just nu en bit in på "Fienden inom oss"/Jan Guillou. På vänt ligger "Gomorra"/Roberto Saviano som jag tror är spännande. Jag slukar ju det mesta när det handlar om maffian. Vet inte riktigt varför men har alltid både skrämts och fascinerats av detta fenomen. En av de första böckerna jag läste som jag minns extra  bra var ju Gudfadern. En riktig tegelsten för en tidig tonåring. Minns även "Papillon" och "Räddningens Öar". Alla dessa blev ju också legandariska filmer, kanske därför jag minns de så bra. Tack till mor som varit duktig och ( för det mesta) skänkt intressanta böcker.

Nu på fredagen är så huset fullt då alla ungdomar är hemma. Ruter Dam är som vanligt på väg till City.  Partaj på någon krog. 18 år och fredagskväll - mäh hallååå, klart man måste ut!? Spader Kung är rätt hårt fast i nya Call of Duty till Xbox 360. Jag är själv lite fast där också ska erkännas. Vi är många vuxna som gillar att spela så jag är inte ensam. Nästan tur att det inte fanns så mycket spelutbud när jag var 15. Hade kanske blivit värsta spelnörden.

HK & Junior sept 08Spader Kung & Junior okt 08Herr Knekt & Spader Kung på Stureplan

Kommentarer
Postat av: Kicki

Snyggt jobbat att ni båda startat blogg så man får hålla lite koll på er häruppe ifrån snöriket :-)

2008-12-01 @ 10:36:41
URL: http://kixvix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0