Herr Knekt gillar det nya (ränte)läget

Tog en sväng till Gävle idag för ett möte. Trevligt. Redan före Uppsala övergick det som var regn och pölar till snö och modd. Blev lite spårigt på vägen men själv tuffade jag på som ett lok. Jag är så totalt nöjd med nya bilen! 
Så här har min vy sett ut en stor del av den här dagen.
                                                             

Har haft ganska många kontorsdagar nu en tid så det var skönt att få komma iväg och möta verkligheten. Annars är ju december, som tidigare sagts, en månad att ta sig igenom. I alla fall fram till julledigheten. På tal om den så bär det av till Norrland för vår del över julen. Garanterat vit jul med andra ord. Det känns skönt att veta.

Idag så sänkte Riksbanken räntan kraftigar än någonsin tidigare, så jag hoppas att det återspeglas i våra lån snart. Och att det gör att möjligheterna att vår kommande försäljning 2009 av bostadsrätten får bättre förutsättningar att bli lyckosam. Det känns ju inte så kul att spekulera i kommande försäljningsvärde nu när bostadsmarknaden tvärstannat.

Vår bärbara dator här hemma (Dell Inspiron 17") börjar kännas både gammal och stor. Tror min kära hustru nog kan tänka sig en lite mindre denna gång. Börjar bli dags att se över vad vi ska byta till innan det blir försent. En krasch vore förödande, även om vi säkerhetskopierat en hel del till en extern hårddisk.

Junior är alltjämt värdens charmigaste lille man. Börjar bli riktigt stark nu och tar rejäla tag om sin omgivning när han hittar något som känns bra att hålla i. Ovan en bild på lille jokern som han såg ut när han föddes den 26 juni i år. Och nej, det är inte en JL tröja han har på sig. Det är landstingets sköna blåvita omlott-tröja för nyfödda. 
Visst vill man sträcka sig framåt och lyfta upp honom och snusa lite på honom?

I morgon är jag bjuden på julfest med gamla jobbet. Har egentligen bara regelbunden kontakt med en av de gamla kollegorna, men ska bli kul att höra hur de har det och vad som hänt på det bolaget sedan jag slutade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0