Herr Knekts Nobelpris går till...

Jaha ja. Dagarna går och nu är det bara en dryg arbetvecka kvar innan julledigt för min del. Vi sticker till Mizzy's hemtrakter i Umeå och är därmed garanterade en vit jul! Det blir även en sväng till Piteå och hälsa på. Ska bli mysigt.

I fredags var jag på julfest med kollegor från gamla jobbet. Var totalt omotiverad att åka under eftermiddagen, men när jag väl kom dit så var det förstås superkul. Brukar ju ofta vara så att man är lite trögstartad. Det var ganska högljutt och mycket surr. Roligt att se alla igen och det var mycket info att ta igen och händelser att se till att bli uppdaterad på. En hel del spännade fick jag höra, och eftersom jag inte festade så hårt så minns jag även allt jag hört! Hann även med att sjunga i Singstaranläggningen som var riggad. Vann ju förstås min match, men min motståndare var ordentligt i gasen så jag hade ju viss fördel. Maten som bjöds var italienska delikatesser, luftorkat, soltorkat och annat småplock hit och dit. Man blev ju inte proppmätt och det var kanske lika bra. Jag som inte gillar all sill och lutfisk, jansson och syltor och en hel del annat på våra klassiska julbord tyckte det var helt OK. Det finns förstås mycket på ett vanlig julbord som jag verkligen uppskattar men vissa år har jag gått på +10 julbord och då blir man både mätt och kräsen. De första brukar vara de som smakar bäst. I år har jag inte kunder och representation på samma sätt så det blir lätträknat med julbord för min del.

Helgen var riktigt härlig. Lördagen mest hemma, med en lite utflykt till Stinsen och en gåstol till Junior inhandlades. Stinsen känns nytt och fräscht efter ombyggnaden så där har vi varit ett par gånger nu. Vi fikade på Wayne's och råkade beställa varsin STOR latte. Det var dumt. Det var som en mindre hink och till och med jag som verkligen uppskattar en smarrig latte i skön cafémiljö tyckte det blev lite för mycket. Gåstolen var lite för stor för lille Jokern som knappt fick ned tårna i golvet, men snart har han vuxit i den. Han får ju numera fast föda en gång om dagen och Mizzy låter honom testa alla möjliga olika varianter av puré.

Söndagen var en njutardag. Lång frukost och förmiddag hemma, sedan brunch på Scandic Anglais mitt på Stureplan. Sedan strosade vi runt i City några timmar och hann även med Julmarknaden i Kungsträdgården.

Våra bygglovshandlingar är nu färdiga och i morgon skickar jag ett fett kuvert till kommunen och får förhoppningsvis ett snabbt godkännande beslut tillbaka. Och en astronomisk räkning. Galet vad pengar det ska kosta att få en handläggare att titta på lite kartor och ritningar.

Läste in mig lite på de nya reglerna för ROT-avdrag. Det kan vara något som vi kan dra nytta av när huset är på plats. Ska klura lite. Det gäller ju att vara om sig och kring sig. Ingen annan än du själv tar ju ansvar för att det du vill ska hända verkligen händer. Det gäller att agera själv, istället för att vänta och reagera när det är försent.

Nobelprisdax - skulle gärna se att den som uppfann musik fick ett pris. Vem var det förresten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0