Herr Knekts identitet räddad!

Förra veckan försvann mitt ID-kort. Det är även mitt passerkort på jobbet och öppnar alla dörrar och garaget. Försvann någonstans från det att innebandypasset i en närliggande skola med jobbarkompisarna tagit slut, tills dess att jag satte mig i bilen för att åka hem. Så sjukt jobbigt. Letade överallt dagen efter. Gick vägen från hallen till parkeringen. Kollade i idrottshallen. Lämnade en efterlysning på skolexpeditionen och bad receptionen på jobbet hålla öronen öppna också. Men efter några timmar så polisanmälde jag förlusten. Ringde även D&B och UC och förlustanmälde så den som eventuellt skulle försöka lägga upp krediter med mitt ID skulle få det svårare. På D&B var det superenkelt .Bara knappa in lite på deras svarstelefon. På UC lika enkelt, men kostade 55 spänn! Den enes död, den andres bröd.

I alla fall så fick jag i morse ett meddelande från vår reception att en man lämnat in mitt ID. Såå skönt! Nu är det bara att avanmäla mina förlustanmälningar och hoppas ingen köpt på sig ett elektronikparadis från Elgiganten med min identitet...

På kvällen var det dags att signera nya kontrakt. Denna gång med Faluhus. Det känns bra, men samtidigt nervöst. En vanlig dödlig gör ju sällan större privata affärer än ett husköp. Efter att ha gått igenom all formalia så satt vi med en av arkitekterna i några timmar och skissade på detaljer inför bygglovsritningen. Kul. Och värdefullt att sitta med en riktig arkitekt som ser och tänker lite längre många gånger än vad vi själva kan överblicka. Han vi jobbar med har ritat många av husen i deras katalog och har lång erfarenhet. Det känns tryggt. Och han hade bra förståelse för våra synpunkter om det ena och andra. Blir spännande när vi får de uppdaterade skisserna . Vi hade en del synpunkter och korrigeringar gällande fönster och altandörrar, ny lösning för hallen och en förändrad planlösning gällande vår egen klädkammare på övre plan.

I morse när jag åkte till jobbet så fick jag en asbra affärsidé (tycker jag själv i alla fall) gällande ett område som behöver utvecklas. Har ju tidigare skrivit om min förjusning för att lyssna på ljudböcker. Det är ju viktigt att uppläsaren är bra så man får rätt känsla, det enda som hörs är ju läsarrösten. Men hur svårt skulle det vara att lägga lite passande ljudkulisser här och där beroende på vad som skildras. Jag menar inte som full radioteater utan mer ljudet av en penna som skriver, löv som blåser, en dörr som öppnas, klackar mot marmorgolv, en ölburk som öppnas, vinden som viner, rinnande vatten, nycklar i låset. Ja, ni förstår säkert. Det är ju busenkelt. Och den typen av ljud låter ju alltid likadant oavsett vart i historien man befinner sig eller vem som skapar ljudet. Små enkla ljud som absolut skulle höja upplevelsen enormt. Tycker du det verkar vara en hållbar idé så hör av dig. Har du en annan affärsplan som är laglig och garanterar onödigt stora förtjänster så får du också höra av dig.
Nähä, inte det.
Då fortsätter jag att blogga och jobba.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0