Herr Knekt synar ng-ljudets vara eller inte

Har du stött på någon som säger ord på ett annat sätt än vad du är van vid? På ett lite irriterande sätt. Kex-Kjeks, Vissla-Vichla osv. Ibland tycker man det är charmigt och kul. Men ibland mindre charmanGt. Har fått en hang-up på uppläsaren i ljudboken, Thomas Bolme, som för övrigt får mig att tänka min barndoms Tintin så får jag hör honom. På ett bra sätt. Men till saken. Konkurrangs, Konferangs, Garangti, Intressangt, Parangtes, Galangt osv. Jag blir som paralyserad och missar tre meningar direkt efter han säger den där typen av ord. Jobbigt. I övrigt tycker jag boken "Fienden inom oss" av Jan Guillou iinte riktigt lever upp till mina förväntningar. För mycket Guillou och för lite story. Hans egna upplevelser och synpunkter lyser igenom för starkt så det känns inte så spännande som jag hoppats.

Konstföreningen på jobbet hade årets utlottning tidigare ikväll. Smörgåstårta, galleri och lotteri. Kikat igenom ca 20 konstverk  (tavlor och föremål) och rangordnat. Helt säker på vinst. Men det blev inget. Så det är bara till att vänta ett år till. Fanns några tavlor som såg lite platta ut i katalogen men faktiskt var riktigt fina i verkligheten och säkert hade passat bra i vårt hem. Vi har faktiskt inte så mycket sådant hemma.

Husprojektet går framåt, bygglov lämnar vi till kommunen i morgon. Allt är OK på jobbet och dagarna rullar på mot julledigheten. Läget är under kontroll och just nu känns det som om allt är i balangs (!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0