Herr Knekt stänger 2008

Oj, vad tyst det blev på  min blogg! Jag tappade helt bort bloggen och la all krut på arbete och jul. Nu är det lugnt och all julyra har lagt sig. Arbetat idag men nu ledig i en vecka till. Lyxtillvaro. Jul i Västerbotten var lugnt, härligt och vintrigt. Äntligen en jul med rätta inramningen av snö och minusgrader. Här hemma är det ju runt noll grader, och alla bilar har samma smutsiga färg. Julklappar och julfirande var på en lagom nivå och ingen hysteri, trots att vi ändå kände viss stress sista veckan.

På husfronten har det hänt en del och kommunen har överraskat genom att påbörja hantering av vår bygglovsansökan toksnabbt. Det är bara en fråga om ngn vecka eller så. Vi som var oroliga för månaders väntan. Positivit. Det som kvarstår är att vi måste ha ett skriftligt medgivande från grannen om att ställa vår Carport väldigt nära tomtgränsen. Kommunen sänder papper för grannmedgivande och det får max ta tre veckor. Borde inte vara ngt problem. Hoppas jag.
Detta gör att vi måste verkligen ringa in vissa saker som så att Faluhus kan skapa en order till fabrik. Vi måste vara helt klara med bla kaminens placering, vart vi ska ha vatten och avlopp samt fönsterplacering. Så snart är det slut med tiden då man kan gå och fundera lite lugnt och suga på idéer i lugn och ro. När tillverkningsorder är lagd är det försent att korrigera.

2008 blev ett stort år! Toppen var ju förstås Jokerns ankomst i juni. Han är nu en i familjen och högt älskad av alla sina syskon och släktingar. Graviditet, förlossning och tiden efter har förstås dikterat villkoren för detta år ganska ordentligt. En annan stor händelse var att jag beslöt för att säga upp mig före sommaren för att börja ett nytt jobb efter semestern. Det var ett riktigt beslut och ett steg som jag är glad för att jag tagit. Inga utlandsresor 2008, men en ny bil. Och så påbörjades det husbyggarprojekt som kommer ta mycket kraft 2009. Och om ett år hoppas jag sitta i vårt nya hus och vara nöjd. Det har hänt mycket ute i världen som vanligt. I vanliga fall så tar man in nyheter med viss empati, men känner ändå att krig och elände ändå alltid är så långt bort och man ser inte alltid konsekvenserna för oss i lilla exotiska Sverige. Ett krig, ett störtat flygplan, en naturkatastrof och så vidare. Men konsekvenserna av finanskrisen har faktiskt satt spår i vår direkta närhet med neddragningar på många arbetsplatser, inklusive både min och min kära hustrus. Vi är dock inte i riskzonen, men jag tror alla får sig en funderare. Det viktigaste under 2008 är att alla i min närmsta familj har hälsan och mår bra.

2009 väntar runt hörnet med massa spännande och roliga äventyr och möjligheter. Full fart framåt!

Gott Nytt År!


Kommentarer
Postat av: Mizz

Livet är verkligen underbart nu! Längtar efter vårt fina, stora hus och ser fram emot att se lillen växa och bli (om möjligt) ännu mer underbar... <3.

Välkommen 2009!

2008-12-30 @ 23:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0