Herr Knekt i egen hög 3:e person

Jag som brukar skratta när Zlatan talar om sig själv i tredje person och säger något i stil med "jag vet att Zlatan är i form" på frågan om hur han mår. Nu rubricerar jag mina egna inlägg på samma sätt. Det gäller att vara anpassningsbar. Zlatan är cool.

Fick tag på kommunen idag. Nybyggnadskartan på väg denna vecka redan. Både digitalt  via e-post och per vanlig snailmail i postlådan. Tanten jag talade med var jättetrevlig och glad och tjoade att det var strax klart. När jag frågade om pris så sa hon glatt att det är jättedyrt, säkert 6-8.000 kr! Kan inte påstå att jag kände mig lika upprymd. Så mkt pengar för lite kartarbete. Det är stenålder med dessa kostnader som hör hemma när allt var analogt, nu när det är digitalt är dessa kostnader orimliga och fungerar enbart som förstärkning i kommunens kassa. För att inte nämna vad bygglovet sedan kommer att kosta. Känns som vi har en ocean av utgifter framför oss. Men på andra sidan havet väntar vårt fina hus!

December är en tuff månad. Man vet det redan långt i förväg, men förtränger att den där stressen man hade förra året kommer tillbaka. Man vill liksom inte tro att det blir samma igen. Man tänker att till nästa år så fixar man så man är klar med julplaneringen och inköp och allt redan i oktober. Man känner att i år blir det annorlunda. Man tänker att i år ska jag ta kontroll över december och inte tvärtom. Man stålsätter sig och bestämmer att andra kan irra på jobbet och jaga upp sig medan man själv sitter cool bakom ratten med full kontroll. Men man har ju så fel. Man upptäcker för sent att man inte har någon konkret plan för att skapa en harmonisk december. Man tror det fixar sig bara man tänker på att det ska fixa sig. Men det funkar ju inte. Så gäller det att ta tag i situationen och ta kontroll, och inte bara yra omkring och styras av händelserna och kalendern. Skärpning, Herr Knekt, och se till att ta kommandot över dig själv.

På återseende!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0